CO BY MĚLO DVOULETÉ DÍTĚ ZVLÁDAT PŘI VSTUPU DO MŠ:

znát své jméno a reagovat na ně, postupně poznat svou značku a své věci

– reagovat na pokyny paní učitelky (např. přijít, počkat apod.)

– zvládat pozdravit, rozloučit se, poděkovat a poprosit

– zvládat říct si o své potřeby, požádat o pomoc

– uklidit si hračky

– trávit čas i mimo MŠ v dětském kolektivu a znát, že když se maminka vzdálí, tak se zase vrátí

– najíst se samo lžičkou

– pít samo z hrnečku

– aktivně pomáhat s oblékáním, svlékáním a obouváním bot, papuček (být samostatné)

– učit se poznat svoje věci a ukládat je na své místo, označené značkou

– snažit se aktivně udržovat tělesnou čistotu (umývat si ruce a utírat se do ručníku)

– učit se samo vysmrkat

– dítě musí samo rozpoznat, kdy chce jít na záchod / nočník

– vydržet sedět při jídle u stolu

– alespoň 5 minut vydržet u nějaké činnosti setrvat

– zvládat chůzi po schodech

– zvládat krátké vycházky pěšky (bez kočárku a nošení na rukou)

 

Budeme rádi, když budete u svých dětí výše zmíněné dovednosti podporovat a rozvíjet stejně jako my v mateřské škole.  A v dotazníku nebo přímo nám sdělíte, jak na tom Vaše dítě je a s čím konkrétně potřebuje pomoci.